• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

Samsung start Domestic Service Experts Overseas Dispatch

Reparatieprogramma al getest in India

13-08-2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Samsung Domestic Service Experts Overseas Dispatch is een nieuw programma gestart om de repareerbaarheid van smartphones te verbeteren.

Samsung Domestic Service Experts Overseas Dispatch

Binnen Domestic Service Experts Overseas Dispatch stuurt Samsung servicemedewerkers uit Zuid-Korea naar andere landen om kennis en ervaring over reparatie te delen. Op deze manier wil Samsung het verschil tussen reparatiekwaliteit op de thuismarkt en de rest van de wereld verkleinen.

Het is van Samsung bekend dat ze kieskeurig zijn als het gaat om reparaties. In Nederland heeft het bedrijf maar één officiële reparatiepartner: Reparatiewinkel in Ede.

Samsung Domestic Service Experts Overseas Dispatch

Als onderdeel van dit programma heeft Samsung vorige maand een instructeur naar India gestuurd. Deze is gespecialiseerd in Galaxy-smartphones en heeft medewerkers in acht grote servicecentra in het land getraind in technieken, met een bijzondere focus op single-piece reparaties. Daarbij vervangen de reparateurs alleen de benodigde onderdelen van het scherm in plaats van het hele scherm. Dit is een technisch uitdagend proces dat vaardigheden en gespecialiseerde apparatuur vereist. Het is op onderdelenniveau uiteraard wel duurzamer.

Niet alleen smartphones

Het doel van dit programma is om de kwaliteit van reparatiediensten in andere landen op hetzelfde niveau te brengen als die in Zuid-Korea. Tegelijkertijd moet het de klantervaring wereldwijd verbeteren. Samsung heeft aangegeven dat het programma niet beperkt zal blijven tot smartphones, maar dat er ook kennis zal worden gedeeld over de reparatie van andere apparaten.

Op het beleid van Samsung is recent redelijk wat kritiek geweest. Het gezaghebbende reparatieplatform iFixit heeft de samenwerking met het bedrijf opgezegd en zelfs beschuldigd van repairwashing. Verschillende onderdelen zitten nog met lijm aan het toestel vast, wat reparatie bemoeilijkt. Dat Samsung eigen technici uit moet sturen om de reparatie van smartphones te promoten, geeft aan dat de critici op zijn minst een punt hebben.

Samsung Domestic Service Experts Overseas Dispatch volgt op de stap van Samsung een paar maanden geleden om hun refurbished activiteiten flink uit te breiden.

Tags: reparatierepareerbaarheidsamsung

Gerelateerde Berichten

Circulaire-IT vervolgmeeting voor de reparatiesector op 5 juni

2025/05/23

Circulaire-IT rondetafel reparatie bij Service Planet Rotterdam

2025/05/01
Volgend bericht

Raymond van Eck nieuwe CEO Fairphone

Aankomende events

Circulaire-IT Vervolgbijeenkomst reparatiesector

05-06-2025 - 17:00

ASCDI European Executive Summit @ Circular IT Group

23-06-2025 - 22:00

C-IT Jaarcongres 2025

12-12-2025 @ 09:00 , meer

C-IT Round table event – ITAD ’25

28-08-2025 - 17:00

C-IT Community Netwerkevent #3 2025

17-09-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

CIT Community - Holland Recycling logo

Holland Recycling: Accountmanager Binnen- en Buitendienst 

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

Circular IT Group: B2B Sales Specialist bij iUsed

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

ThePhoneLab: Smartphone Reparatie Specialist

door Michiel van Blommestein
07-08-2024
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.